середа, 13 квітня 2022 р.

Окремі аспекти використання Classroom та Google Meet в організації та проведенні курсів в системі післядипломної педагогічної освіти

 Ребрина Віталій 

старший викладач кафедри теорії і методик природничо-математичних дисциплін і технологій Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної  освіти


Окремі аспекти використання Classroom та Google Meet в організації та проведенні курсів в системі післядипломної педагогічної освіти


У статті описано окремі аспекти використання сервісів Google таких як Classroom і Meet в організації дистанційного навчання як в умовах післядипломної педагогічної освіти так і в умовах закладів загальної середньої освіти. Запропоновано варіанти налаштування та використання Meet. Розглянуто створення, опрацювання та виставлення копій екрану з учасниками навчального процесу. 

Ключові слова: підвищення кваліфікації педагогічних працівників, інструменти Google, Classroom, Meet, Paint 3D.

The article describes some aspects of the use of Google services such as Classroom and Meet in the organization of distance learning both in postgraduate pedagogical education and in general secondary education. Options for setting up and using Meet are suggested. The creation, processing and display of copies of the screen with the participants of the educational process are considered.

Keywords: professional development of teachers, Google tools, Classroom, Meet, Paint 3D.

Інноваційні технології цифрової освіти увійшли у всі сфери життя, які відкривають величезний спектр можливостей. Цифрові технології – це заснована на методах кодування і передачі інформації дискретна система, що дозволяє здійснювати безліч різнопланових завдань за найкоротші проміжки часу. Саме швидкодію і універсальність цієї схеми зробили IT-технології настільки затребуваними [2]. Сьогодні одна з  найбільш важливих тенденцій розвитку системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників є використання «цифрових технологій». Особливо це стало актуально з березня 2020 року у зв’язку з пандемією. Під час військового стану це єдина можливість забезпечити неперервність навчального процесу в системі післядипломної освіти. Сучасні вимоги до фахових компетентностей педагога зумовлюють перегляд всієї методичної системи його підготовки (зміст, засоби, методи, форми організації освітнього процесу). Цифрові технології допомагають ефективно вивчати матеріал, використовуючи новітні засоби, сприяють досягненню позитивних результатів, а тому виникає нагальна потреба використовувати їх у практиці роботи. В даній статті детально зупинимося на сервісах google, а саме Classroom та meet.

Цифрова трансформація української освіти має на меті підвищення її якості, досягнення нових освітніх результатів, адекватних вимогам сучасного цифрового суспільства. Сьогодні з’являються нові вимоги до усіх учасників освітнього процесу: від особистісних і професійних якостей, творчих, креативних можливостей до знань і вмінь оперування ними. В цифровому суспільстві освіта людини протікає в умовах цифрового освітнього середовища, метою якого є розвиток цифрової компетентності особистості [3].

В березні 2020 року, коли розпочалася пандемія у зв’язку з поширенням Ковід19, виникла потреба визначитись у який спосіб буде забезпечуватись навчальний процес на курсах підвищення кваліфікації. Розглядалися декілька варіантів, але вибір був зроблений на такому варіанті, який би вчителі могли застосувати і у своїх школах. Мова йде про сервіси від компанії google, а саме Google G Suite for education. Як такий сервіс організувати для школи описано в [4, ст.26-30]. Найбільш зручними виявилися застосунки Classroom і Meet.

Особливістю використання Classroom в умовах Хмельницького ОІППО є те, що кожного тижня потрібно створювати нові класи для наступних груп курсів. Важливо знати деякі особливості налаштувань для комфортної роботи викладачів, які запрошуються до викладання у даному класі. Розглянемо окремі детально.

  1. Створення класу (google classroom). Викладач, який є адміністратором класу для конкретної групи, повинен зайти у свій корпоративний обліковий запис (рис. 1), перейти в Додатки Google (рис. 2) і вибрати Classroom (рис. 3)

Рис. 1 Обліковий запис викладача

Рис. 2 Додатки Google

Рисунок 3 Вибір Classroom

  1. Для створення нового класу потрібно натиснути кнопку «Створити клас або приєднатися до наявного», яка позначена знаком плюс (рис. 4) 


Рис. 4 Створення нового класу

  1. Наступним етапом є наповнення створеного класу. Обов’язковим полем для заповнення в розділі «Деталі курсу» є поле «Назва класу». Інші поля заповнюються за бажанням. Наприклад, на рис. 5 наведено приклад для класу вчителів інформатики.

Рис. 5 Заповнення розділу Деталі курсу

Крім того є ще багато налаштувань у розділі «Загальні» та «Оцінка», які можна розглянути самостійно. 

  1. Запрошення до класу викладачів і слухачів. Для цього є вкладка «Люди», відкривши яку є можливість запросити викладачів, а слухачів курсів у розділ «Студенти». Викладачі запрошуються за їх корпоративними адресами, а слухачів за їх обліковими записами у gmail.

  2. Наповнення викладачами вкладки «Завдання». Спочатку адміністратор класу створює відповідні теми, у які викладачі викладають свої матеріали. Зазвичай теми є стандартними. Наприклад:

    • Оголошення

    • Модуль 1. Світоглядні основи професійного розвитку

    • Модуль 2. Психолого-педагогічна та інклюзивна компетентність

    • Модуль 3. Розвиток професійних компетентностей

    • Модуль 4. Діагностико - аналітичний

    • Конференція тощо

На рисунку 6 показано, які варіанти завдань можна створювати. Якщо створити «Завдання», то його слухачі мають виконати і здати в клас. Якщо вибрати «Матеріал», то необхідності слухачам здавати щось у клас не буде. Є цікавий варіант «Використати наявний допис». Його можна використовувати, якщо підготовлений викладачем матеріал був використаний в одній групі і така сама тема буде викладатися у іншій групі.

  1. Створення покликання на відеозустріч у віртуальній кімнаті Meet. Різні викладачі покликання створюють у різний спосіб. Найбільш зручними є планування зустрічі через Google Календар, коли відеозустріч планується заздалегідь,  і безпосередньо перед початком заняття. Другий спосіб, як показала практика, є дуже зручним, бо викладач не відволікається на приєднання слухачів, які запізнилися приєднатися, а слухачі приєднуються автоматично. Для цього потрібно у класі активувати «Створити посилання», яке розміщене під назвою курсів (рис. 7). Але в цьому випадку перед кожним заняттям викладачу потрібно через режим «Керувати» посилання оновлювати, використавши опцію «Скинути» (рис. 8).

Рис. 7 Створення зручного посилання

Рис. 8 Керування посиланням Meet

  1. Ще один аспект проведення курсів через Classroom, який потребує вдосконалення, є створення і виставлення у вкладці «Потік» екранних копій (скріншотів). Потрібно пам’ятати, що графічні об’єкти займають багато дискового простору. Тому доцільно їх правильно створювати і зайве обтинати. Це можна робити так. Спочатку потрібно налаштувати віртуальну кімнату meet так, щоб на екрані відображалися усі приєднані слухачі. Для цього потрібно натиснути на круглу кнопку з трьома вертикальними крапками, далі вибрати «Змінити макет», далі вибрати «Мозаїка» і нарешті круглий бігунець між чотирма і дев’ятьма квадратиками перемістити у потрібну позицію (є варіанти 6, 9, 16, 30, 42 і 49) (рис. 9). Коли відобразяться усі слухачі, потрібно на клавіатурі натиснути клавішу «Windows» (на клавіші зображено вікно) і її не відпускаючи натиснути клавішу з написом prt sc (print screen). Екранна копія буде створена у папці «Знімки екрана», яка міститься у папці «Зображення». Відкривши папку «Знімки екрана» через файловий провідник, потрібно відкрити файл за допомогою програми Paint 3D (рис. 10), зайве прибрати (рис. 11) і оброблену екранну копію зберегти у папку «Збережені зображення». Оброблену таким чином екранну копію можна виставляти у вкладці «Потік» потрібного Google Класу (Classroom) (рис. 12).

Рис. 9 Зміна кількості відео на екрані

Рис/ 10 Відкриття знімку екрана програмою Paint 3D

Рис/ 11 Обтинання зображення інструментом Crop

Рис. 12 Вставлення світлини у Потік

Робота із онлайн сервісами дає змогу зрозуміти слухачам курсів, що не потрібно боятися нових назв платформ та опускати руки при роботі із новими сервісами. Усі сервіси можна опанувати, не вивчаючи спеціальної літератури, а практикуючи, дотримуючись позиції, що сервіси не вивчають, а у них – працюють.


 

 

 

Список використаних джерел та літератури 

  1. Популярні хмарні сервіси: особливості роботи та важливі налаштування. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://gsm-ka.com.ua/ua/populyarnye-oblachnye-servisy-osobennosti-raboty-i-vazhnye-nastroyki/

  2. Цифрові технології – це майбутнє людства. [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://hinews.pp.ua/kompyuteri/5035-cifrov-tehnologyi-ce-maybutnye-lyudstva.html

  3. Генсерук Г. Р., Мартинюк С. В. Розвиток цифрової компетентності майбутніх учителів в умовах цифрового освітнього середовища закладу вищої освіти. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2019. Вип. 19, т. 2. С. 158–162.

  4. Методика дистанційного навчання: збірник статей /За редакцією В. А. Ребрини. Хмельницький: ХОІППО. 2021. 99 с. [Електронний ресурс].- Режим доступу: https://hoippo.km.ua/wp-content/uploads/2021/02/mdn4.pdf 

Немає коментарів:

Дописати коментар